Volgers

maandag 21 februari 2011

Tutorial

De beloofde tutorial van het doosje wat ik bij Helga heb gemaakt. (zie vorig bericht)

Hierboven de benodigdheden.

Cardstock van Stampin' Up (in dit geval de kleuren Chocolat Chip en Pink Pirouette) met bijpassend inkt en lint.
4 ponsen, 3 van SU (oval, scalloped oval en butterfly) en 1 van Martha Stewart voor het randje.
Verder nog wat touw, een tekststempel (SU), een vlinderstempel en de jumbo-roller van SU voor de voor- en achterflap.

Cardstock gesneden: Bruin: 18 x 18 cm voor het doosje, 8 x 8 voor de bovenkant.
Roze: 8 x 16 cm, twee keer voor de voor- en achterflap.

Vouwlijnen gemaakt bij de bruine cardstock.
Bij het kleine stuk op 4 cm.
Bij het grote stuk papier rondom op 5 cm, zie bovenstaande foto. Daarna aan 2 zijden de vouwlijnin ingeknipt tot de "kruising" met de andere vouwlijn.

Om het doosje te maken heb ik dubbelzijdig tape aan de ingeknipte delen geplakt om deze aan het binnenste deel te plakken.


Daarna de roller be-inkt met bruin en over het papier gerold om zo een mooi patroon te maken. Na elke rol over het papier alles opnieuw be-inkt voor de volgende rol.


Een mooie rand om het bovenstuk gemaakt met de MS-pons.


Deze 2 delen op het doosje geplakt met dubbelzijdig tape, aan de beide zijden waar je het doosje hebt dichtgeplakt. Zo blijven de mooie zijkanten van het doosje zichtbaar en "verstop" je de minder mooie zijden.
Dan komt het doosje er dus zo uit te zien:


De bovenkant aan 1 zijde aan het doosje geplakt (dubbelzijdig tape), zodat je ten allen tijde het doosje open kunt maken om er wat in te doen of er uit te halen. De rest wordt met een lint samengebonden, maar daar kom ik zo op terug.


Eerst de tekst en de vlinder gestempeld en daarna de labels en de vlinder uitgeponst.
De tekst op de bruine bloem geplakt met dimensionals voor meer diepte.


Gaatje gemaakt in de bruine bloem voor het touwtje en 2 grotere gaatjes in de totale bovenkant van het doosje, zodat het touwtje en het roze lint erdoor kunnen.
Zie foto hieronder:

Zo, nu is het doosje klaar en kun je er iemand mee verrassen door er iets leuks in te doen.
Ik heb het paarse doosje voor mijn moeder gemaakt en er een kaars ingedaan in een bijpassende kleur. Je zou er ook lekkere bonbons in kunnen doen of wat mooie lintjes voor een crea-bea. :-D
Opties genoeg!
Ik hoop dat jullie deze uitleg duidelijk genoeg vonden, ik hoor het graag van jullie.
Ik vond het leuk om te doen en hoop tzt nieuwe inspiratie te vinden voor een volgende tutorial.
Liefs, San

4 opmerkingen:

Claudia Rosa ~ Pretty Pressings zei

ahhh thanks for sharing this.
i can see it working for easter too!
hugs
Claudia

Matawi zei

Wat ontzettend leuk zeg!
Ik sla hem op! Dankjewel!

Groetjes Tamara.

SandraW zei

Wat een enthousiasme, Tamara!
Thanx, daar doe ik het voor! :-D

And you, Claudia, also thanks for all your comments. Really appriciate them.

Liefs, San

Joke zei

Deze is helemaal goed. Wow.