Volgers

woensdag 4 mei 2011

Kleurenkaart team: ZWART!!


Blijkbaar is er wat misgegaan bij het "plannen" van deze kaart, dus bij deze issie er alsnog...

Vandaag is het dan zover, bijna heel blogland kleur zwart! (beetje overdrijven mag wel, tóch? ;-) )
Ik vind zwart een vreselijk moeilijke kleur, aangezien ik echt van de "kleurtjes" ben. Ik heb zo weinig zwart, dat ik mijn hele hobbykamer haast overhoop heb moeten halen om ergens wat zwarts te vinden... Viel niet mee, kan ik je vertellen.
Maar goed, ik heb maandagavond toch wat in elkaar kunnen zetten.
De basis is, natuurlijk, zwart. Daarop zit een strook designpapier met roze rozen, wat weer mooi past bij het afbeeldinkje wat ik van internet heb afgeplukt, bij gebrek aan wat anders. Ik heb, mede door de afbeelding, besloten er iets vintage van te maken.
Dus heb ik de rand van het "meisje" gesponst met zwarte inkt voor een "oude look" en 2 taartrandjes zo geplakt dat het een mooi geheel vormt achter het meisje. 2 bloemen van Artemio erop met bloemenkernen en bronzen brads om het vintage-gehalte wat te verhogen. ;-)
Verder nog een strikje gemaakt met een restantje lint, wat ik ergens in de spelonken van mijn hobbykamer vond, en 2 stempels van Stampin' Up afgedrukt met zwarte inkt en uitgeknipt om de lege hoekjes op te vullen. O ja, de bloem onderin heb ik weer versiert met een bloemenkern en mijn laatste bronzen brad.
Dus is het weer tijd om op jacht te gaan naar  nieuwe bronzen brads. :-D (Wat een straf...)

Ben heel erg benieuwd naar jullie reactie op mijn 1e vintage kaart. Misschien dat ik er in de toekomst nog wel eens vaker 1 ga maken, time will tell...

Mocht je op zoek zijn naar de andere "zwarte kaarten", check deze blogs eens:

 
Een hele fijne dag gewenst!
 
Liefs, San
 
P.s. ik moet werken vandaag, dus zal vanavond de berichten "goedkeuren" en op de andere bloggers gaan reageren.

13 opmerkingen:

Sonja zei

Wat een supermooie kaart ! Je bent een goede afsluiter van de zwarte woensdag ;)

groetjes,
Sonja

Monique zei

Het is een prachtige kaart geworden hoor!
groetjes
Monique

Christine zei

Mooie kaart! Goed geslaagd in vintagestijl!
Liefs
Christine

jaimie zei

Hallo Sandra

Het is een mooi'ke hoor!

Groetjes, Jaimie

brigitte zei

Een hele mooie vintage kaart.
Mooi werk.
Groetjes Brigitte

martina's kaartjes zei

toch een hele mooie kaart ! dat plannen... tja, soms lukt het mij ook niet altijd en als je dan moet gaan werken, dan is het natuurlijk vrij laat dat je het zo ontdekt...
geen nood, tof dat je weer meedoet ! hopelijk tot de volgende =)
groetjes, martina
x

Christa's blog zei

Het is je toch gelukt een mooie zwarte vintagekaart te plaatsen. En wat een zware opdracht nieuwe brads te moeten kopen ...
grtjes
Christa

Karin zei

Hello Sandra,
Wat een mooie kaart. En dat zwart misstaat helemaal niet met die vintage foto. En als je morgen op mijn kaartje kijkt heb ik je laatste bronzen brad "gepikt" ha, ha.
Ik heb een stapel originele "vintage" familiefoto's liggen (+100jaar). 'k Wou ze al eens inscannen, maar ze krijgen een vervelende bijglans.
Ook je andere kaartjes heb ik gezien en ze zijn weer stuk voor stuk heel mooi.
Groetjes,
Karin

Aleida zei

Mooie vintage kaart! Zo is zwart sjiek en niet somber!
groetjes,

Marjolein..... zei

Super leuk, je zou niet zeggen dat het je eerste vintage is...

Groetjes marjolein

Rosina zei

Ondanks je zoektocht naar zwart is je kaartje toch heel mooi geworden.....heel stijlvol vintage....
groetjes Rosina

Bep zei

Hoi Sandra,

Wat een plaatje van een kaart echt mooi is ie geworden.

Gr...Bep

Welcome zei

Hi lieve Sandra. You're such a natural blogger. Love reading the way you write your thoughts down. Je kaartje is zo'n schatje.. Heel knap gedaan. Ik heb trouwens ook nog nooit een kaartje gemaakt met zwart. We hadden het er juist gisteren nog over in de avond toen we kaarten aan het maken waren. Leuk dat jij dit nu ook net noemde.
Nou, ik vind je kaartje echt super lief en de frame around teh picture is heel mooi gekozen.

Inky hugs, Pauline