Volgers

zondag 26 juni 2011

Jeugdsentiment...








Wie kent ze nog, de poëzie albums van vroeger...
Én wie heeft ze nog bewaard?
Ik heb ze alle twee nog, bijna 30 jaar geleden gekregen en er vele dierbaren in laten schrijven.
Sommigen daarvan zijn helaas al overleden, maar zo blijven ze herinnerd...

Ik dacht dat deze albums ondertussen zelf ook "overleden" waren, want ik kon ze nergens meer vinden en ik dacht dat ze vervangen waren door zgn. "vriendenboekjes".

Maar wat schetst mijn verbazing....
Het vriendinnetje van mijn oudste (Ruben van 6) kwam laatst met een album aanzetten: "Wil je in mijn album schrijven?"
Dus ze bestaan blijkbaar nog!!! 
Haar moeder vertelde dat ze er wel heel lang naar had moeten zoeken, maar uiteindelijk heeft ze ze gevonden!

Dus ik kon aan de slag en ziehier het resultaat!


Ik heb het mooi kunnen combineren met mijn hobby en dus ben ik met mijn Copics aan de slag gegaan om een mooie Magnolia in te kleuren.
(ben helaas vergeten de gebruikte kleuren te noteren, sorry)


De "losse" stempels die ik gebruikt heb, zijn van Stampin" Up.

Het zusje van Amber (Aimy), zit bij mij jongste (Marit van 4) in de klas en zij wilde graag dat Marit in haar album schreef.
Dus ik kon meteen nóg  een versje zoeken en nóg een "Maggie" inkleuren. Wat een straf... Hahaha!!!
:-D


Ook bij dit afdrukje ben ik de kleuren vergeten...


Al met al weer een leuke ervaring rijker en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn eigen albums weer eens door te bladeren.
Het blijft bijzonder...

Liefs, San

p.s. een warm welkom trouwens aan de nieuwe volgers die ik erbij heb gekregen! Ben blij met jullie allen, want ik vind het een groot compliment als mensen je kaarten waarderen!
En jullie lieve reacties elke keer lees ik met veel plezier! Veel dank daarvoor!
Tzt ga ik een candy maken voor mijn trouwe volgers, maar binnenkort ga ik eerst lekker op vakantie!!!

7 opmerkingen:

sjouks kaarten zei

Leuk dat er toch nog kinderen zijn die een poëzie-album hebben.
Had er vroeger zelf een en vond het prachtig wat voor kunstwerken sommigen er in hadden gemaakt.
Ik dat deze kinderen op deze manier jouw creativiteit op een mooie manier kunnen herinneren.

Groetjes Sjoukje

Saskia zei

Hoi,
Ik heb inderdaad ook nog mijn poeziealbum en kom als juf in het basisonderwijs ook nog regelmatig kinderen tegen die vragen of ik er in wil schrijven, al is het bij onze leerlingen in Rotterdam ook vaak gewoon een schriftje. Ik vind het wel een heel leuk idee dat je zo'n eigen invulling met de Magnolia's er aan hebt gegeven. Een heel leuk idee, ga ik zeker onthouden.
Ook jij bedankt voor al je lieve reacties.
Groetjes Saskia

Christine zei

Mooi gedaan hoor Sandra, zo zorg jij voor een blijvende herinnering! Ze brengen je meteen in een nostalgisch sfeertje, die poezies! Leuk dat dit nog altijd gedaan wordt!
Liefs
Christine

Pursuit of Stampiness - Calgary, Canada zei

Wow, dat is wel een kroon die je op de poezie albums hebt gezet met je inbreng. Super mooi ingekleurd. Zo liefelijk.. dat vertederd elk kindjes hart volgens mij :)
Lief hoor dat je het zo serieus hebt genomen voor hen. Zullen ze nog lang plezier van hebben denk ik.

Thanks for sharing, Pauline

corry'kaart zei

wat een pracht stukje werk!
zelf loop ik naar de 60 maar heb nog steeds mijn album:-)))
groetjes van corry

Charlotte zei

Oh de poeziealbums! Waar is de tijd? ;)
Ik heb de mijne ook nog hoor, zo leuk om nog eens door te bladeren.
Je hebt met deze creaties vast twee kinderhartjes erg blij gemaakt!
Groetjes!
Charlotte

Margo zei

Hoi Sandra,
ja een poesiealbum, ik ken het nog, mijn girls kennen het ook maar hun klasgenootjes spijtig genoeg niet :(
Ik heb er al een paar keer eentje meegegeven naar school maar ze komen op een gegeven moment niet meer terug naar huis ! Jammer he !
Nog eens bedankt voor je lieve reactie op mijn blog !
Liefs
Margo