Volgers

donderdag 20 oktober 2011

Receptje


Goeiemorgen!
Nu eens geen kaartje, maar een lekker recept!
De foto spreekt voor zich, maar ik ga jullie NU (!) laten weten hoe ik dit heerlijks gemaakt heb!

Benodigdheden voor 4 personen:
-2 grote courgettes
-3 klein gesneden paprika's (geel-rood-groen)
-500 gram shoarmavlees
-250 gram klein gesneden champignons
-geraspte kaas
-hapjespan
-braadslee
-bakpapier
-oven 

Verwarm de over voor op 200 gr. Celcius.
Snij de courgettes in grote stukken (3 á 4 cm) en hol deze uit zodat het bakjes worden.
Bak het vlees, de stukjes paprika, de eventuele restanten (klein gesneden) van de courgettes en de stukjes champignons in een hapjespan lekker gaar.
Leg bakpapier in de braadslee (of vet de braadslee in) en leg hierop de courgette-bakjes. Vul deze met het mengsel uit de hapjespan en giet het overgebleven vocht eroverheen.
Daarna de geraspte kaas erover en zet dit een kleine 30 minuten in de oven.
Hou het wel in de gaten de laatste 5 á 10 minuten, om te voorkomen dat de kaas gaat verbranden. 
;-)
Zou zonde zijn...
Probeer wel de courgette-bakjes gaar te laten worden, smaakt des te lekkerder...

Variatietips: (gekruid) gehakt ipv. shoarmavlees
              fijngesneden tomaat toevoegen
            aardappelpuree erbij serveren

Eet smakelijk!

Kaartje volgt vandaag ook nog!
Fijne dag.

Liefs, San

3 opmerkingen:

sjouks kaarten zei

mmmm.... lijkt me lekker!
Bedankt voor het recept!

Groetjes Sjoukje

Liberta zei

Hai Sandra,

Ik hou niet van koken maar nieuwe recepten uitproberen is altijd leuk.
Ik heb hem opgeslagen en ga hem zeker een keer maken. Dank je voor dit recept.

Liefs, Lieb

Christine zei

Ik krijg er al zin in! Ga ik ook eens doen!
Liefs
Christine