Volgers

zondag 8 april 2012

Fijne Pasen!


Een bericht om mijn volgers en bezoekers hele fijne Paasdagen te wensen.
Geniet van elkaars gezelschap en de liefde en gezelligheid om ons heen.

Ik heb nog een mooi gedicht gevonden wat ik met jullie wil delen:

Het leven heeft de dood verslagen,
 het licht de diepe duisternis.
 Paasfeest, feest van duizend vragen
 wonderlijk geheimenis.
 Voor de mens niet te doorgronden:
 "Overwinning op de dood,
 vergeving van de aardse zonden."
 't Paas-mysterie is zo groot. 
 
 Eén Mens moest die lasten dragen,
 gaf Zijn leven daarvoor prijs.
 Maar er blijven duizend vragen,
 Vragen zoekend naar bewijs.
 Zijn wij niet als Thomas mensen,
 ziende blind en horend doof?
 Want bewijzen die wij wensen,
 Zijn bewijs van klein geloof. 
 
 't Heeft geen zin te redeneren,
 zet de Paas-boodschap centraal.
 Wonder-Pasen wil ons leren:
 "Er is hoop voor allemaal."
 Pasen biedt ons licht, nieuw leven,
 uitzicht op de eeuwigheid.
 Zo wordt toekomst ons gegeven.
 Pasen dat de mens bevrijdt. 
 

Door Hans Cieremans

Geen idee of het jullie aanspreekt, maar mij zet het wel aan tot nadenken.

Fijne dagen en tot de volgende keer!

Liefs, San

2 opmerkingen:

Christine zei

Het is inderdaad een mooi gedicht Sandra! Ook voor jouw en je familie een vrolijk paasfeest!
Liefs
Christine

Tamara zei

Het spreekt mij zeker aan!
Heel mooi gedicht. Hier gaat het om!

Hopelijk heb je ook fijne paasdagen gehad.

Liefs Tamara.